fb

Riešenie problemu Addblue/DPF

Vieme úplne vypnúť kontrolku Addblue a problémy s ním.

Vyriešime akékoľvek problémy s Addblue aj na trvalo ak je treba. Vieme ako systém pracuje a preto vieme odstrániť problem.

 

Vzhľadom k zákonným požiadavkám, musia byť všetky nové ťažké vozidlá vybavené prostriedkami obmedzujúce emisie. Najčastejšie je to katalyzátor SCR, ktorý využíva katalytickej redukcie s pomocou močoviny (AdBlue). Proces vyžaduje minimálnu teplotu 400 °C, čo môže byť problém pre vozidlá s častými rozbehmi a zastavovaniami. Dochádza tu ku krištalizácii AdBlue, ktoré môže poškodiť katalyzátor alebo vstrekovač AdBlue.

Všetky nové ťažké vozidlá uvedené do prevádzky alebo vozidlá registrované po 1.10.2006, musia byť vybavené systémom na obmedzenie emisií a diagnostikou palubného systému (OBD), ktorý bude indikovať nedostatky vo funkcii regulácie emisií. Táto požiadavka sa všeobecne vzťahuje na všetky nové nákladné vozidlá v prevádzke v EÚ. Rovnaké zákonné požiadavky možno nájsť aj v ďalších krajinách sveta. Najčastejšie je vozidlo vybavené katalyzátorom SCR (SCR – Selective Catalytic Reduction / Selektívna katalytická redukcia). SCR znamená, že katalyzátor je nainštalovaný za motorom.

Nádrž obsahujúca roztok močoviny je umiestnená na vozidle. Roztok sa vstrekuje z nádrže do výfukového potrubia tesne pred katalyzátorom. Pri správnom zmiešaní sa výfukové oxidy dusíka premenia na dusík a vodu. Vstrekovanie močoviny je elektronicky riadené a líši sa od otáčok a zaťažení motora. Katalytická redukcia NOx znamená premenu na dusík (N2) a kyslík (O2) a vodu (H2O) za predpokladu použitia katalyzátora a redukčného činidla, pridaného pred katalyzátorom. Najčastejšie používaným redukčným činidlom je amoniak (NH3), vo forme močoviny. Močovina (AdBlue) je uložená vo vozidle a pri katalytickej reduckii sa premiňa na amoniak.

Predpokladom pre správne fungovanie SCR katalyzátora je, že výfukové teploty sú dostatočne vysoké. V prípade, že teplota výfukových plynov plynu klesne pod 200 °C, SCR katalyzátor už nie je aktívny a rýchlosť redukovania NOx klesá. SCR katalyzátor vyžaduje minimálnu prevádzkovú teplotu + 400 °C, aby mohol účinne fungovať.

To môže byť ťažké dosiahnuť napríklad vo vozidlách pri mestskej prevádzke, vozidlách s častými rozbehmi a zastavovaniami. V prípade, že katalyzátor nedosiahne správnu pracovnú teplotu, t.j. teplota sa pohybuje medzi 200 °C a 400 °C začnú sa vytvárať  zhluky močoviny ako vedľajší produkt, ktoré spôsobujú upchávanie výfukového systému. To môže spôsobiť zablokovanie katalyzátora, ktoré môže viesť ke jeho čiastočnému alebo úplnému poškodeniu. Ak katalyzátor nepracuje správne OBD diagnostika priškrtí výkon motora, čo má za následok zvyšénie spotreby paliva.

 

Zdroj : https://motofocus.sk/technika/25690,caste-problemy-so-zhlukovanim-kristalizaciou-adblue

Chcem nezáväznú ponuku

Ďalšie služby

Máte problém
so svojím autom?

Kontaktujte nás telefonicky na 0940 449 449 alebo 0908 647 227, prípadne nám napíšte. Radi vám pomôžeme.